The Main Programs and KPIs

First 3 years – focus on Vegetable Sector

Grants to NGOs with expertise in rural development to:

  1. Develop and scale associative models
  2. Develop Extension Services Model

Expected Results:

  • 15 associative structures: Coops/Food Hubs in 15 rural comunities
  • 1 extension Service model in 6 rural communities
  • 1500 small farmers
  • +50% production increase
  • +35 mil EUR additional income
  • 150,000 tones of vegetables

 

Budget: EUR 4.11 mil / 6 years

Grants to NGOs with expertise in education to complement the education in the rural communities and equip the future farmers (entrepreneurial education)

Expected Results:

  • 15 rural schools from 15 rural communities
  • 30 teachers
  • 600 rural students

Budget: EUR 1.4 4mil / 5 years

Grants to NGOs with expertise in Research and Advocacy to contribute to Public policies

Expected Results:

  • 5 Research Reports
  • 15 Position papers
  • 10 Round tables / working session

Grants to implementing NGOs for capacity building to equip them to do better initiatives and increase succes chances

Expected results:

  • 10 meetings 20-30 participants

Grants to NGOs with expertise in Communications to increase awareness and share the associative models

 

Budget: EUR 510k / 5 years

Din 2021 lucram cu 4 organizatii cu expertiza in dezvoltare rurala – Fundatia Civitas, Synerb Venture Catalyzer, Centrul de Mediere si Securitate Comunitara si Fundatia PACT – care au propus programe speciale prin care se faciliteaza asocierea fermierilor din comunitati legumicole situate in 4 regiuni ale tarii (Cluj, Timis, Iasi si Giurgiu) cu scopul cresterii accesului acestora la piata. Trei dintre aceste propuneri au fost deja finantate la inceputul anului 2021 si sunt acum in curs de implementare, a patra urmand a fi finantata curand. Cele 4 organizatii au expertiza si experienta remarcabila in dezvoltare rurala. As mentiona in mod special expertiza in facilitarea asocierii fermierilor in cooperative, sau dezvoltarea de structuri de economie sociala dedicate cresterii accesului la piata a fermierilor mici. Fiecare dintre aceste organizatii au demonstrat de-a lungul anilor ca au rezultate impresionante in proiecte de antreprenoriat, economie sociala sau dezvoltare economica rurala si impărtășesc aceleași valori cu FDAgri.

Zona: Cluj, 12 luni

Scop: Consolidarea activității food hub-ului NOD Verde prin introducerea unei noi linii de business.

Prin această inițiativă dorim să dezvoltăm o nouă linie de business reprezentată prin începerea colaborării cu marii retaileri de produse agroalimentare. Această linie nouă de business va fi destinat cu precădere produselor fresh de tipul legumelor și fructelor.

Oportunitatea acestei linii de business este dată de următorii factori:
• Deschiderea pieței locale (consumatori) de a consuma produse proaspete locale,
• Atracția cumpărătorilor de a cumpăra produsele din marile magazine,
• Deschiderea rețelelor de magazine pentru produse provenite de la producători naționali,
• Interesul decidenților de politică publică pentru a găsi modele prin care să integreze produse ale producătorilor autohtoni în ofertele lor,
• Existența unui număr mare de persoane ce locuiesc în mediul rural și dependența ruralului de activitățile agricole,
• Existența unui număr foarte mare de fermieri care lucrează pământul,
• Terenuri fertile, climă potrivită pentru o serie de produse agricole,
• Potențial imens de a produce o schimbare socială la scară largă în mediul rural și de business din România.

Obiective specifice
• Adaptarea capacității de operare și a organigramei la specificul noii linii de business.
Pentru această nouă linie de business va fi nevoie de achiziționarea / închirierea unor echipa-mente, spații de depozitare, consumabile pe lângă cele aflate în momentul de față în proprie-tatea Nod Verde. Vor trebui regândite fișele de post și angajat un noi colegi în cadrul Nod Verde.
• Identificarea de noi piețe de desfacere și extinderea categoriilor de producători.
În baza creșterii capacității de operare vom extinde numărul de producători de legume și fructe cu care o să colaborăm în ideea în care ne vom propune să creștem considerabil cantitățile de produse valorificate prin această nouă linie de business.

Zona: Timiș, 6 luni

Scopul proiectului OpVEST este creșterea gradului de asociere în zona de Vest prin evaluarea potențialului asociativ al fermierilor din 2-4 comunități, elaborarea unui plan de afaceri realist pentru o comunitate cu potențial, iar ulterior înființarea unei structuri asociative sustenabile (cooperative sau food-hub) pilot care să îmbunătățească într-o primă fază calitatea vieții pentru cel puțin 15 fermieri asociați. Ulterior, scopul Synerb va fi ca legumele și fructele locale ori alte produse procesate să ajungă pe rafturile a cel puțin 1 lanț de magazine din România și pe mesele consumatorilor, furnizate de structura nou creată.

Obiectivele proiectului OpVest

1. Obiectiv 1. Pregătire și identificarea modelelor de succes existente.

2. Obiectiv 2. Analiză comparativă a potențialului unor comunități locale din zona de Vest.

3. Plan de afaceri viabil pentru o comunitate locală din zona de Vest.

Zona: Iași, 6 luni

Faza 1 a programului – Faza de documentare – iulie-decembrie 2020
Scop faza 1: Selecția comunității și a grupului de fermieri pentru a intra în program în primul an

Obiective specifice faza 1:
1. Cartografierea mai multor comunități din orașul Iași folosind metode participative pentru selectarea unui grup extins de legumicultori din județul Iași în apropierea regiunii Prutului cu potențial de legumi-cultură (Probota, Prisacani, Tutora, Golaiești, Holboca, Tomesti)
2. Coagularea grupului de inițiativă prin evaluarea nevoilor fermierilor, evaluarea potențialului vegetal din zonă și inițierea primelor acorduri pilot cu Carrefour pentru achiziționarea producției existente de fermieri.

Faza 2 ianuarie 2021 – ianuarie 2024 Începerea și dezvoltarea programului de instruire agricolă și dis-tribuție a produselor alimentare

Scop faza 2– Infiintarea Programului de pregătire agricola și distribuție a produselor legumicole va fi stabilit ca un program formal sub umbrela organizatorică a CMSC pentru a ajuta aproximativ 100 de fermieri cu resurse limitate din județul Iași, apartinand unei regiuni vecine râului Prut cu potențial de legumicultură (Probota, Prisacani, Tutora, Golaiești, Holboca, Tomesti) să învețe despre metodele de agricultură durabilă și gestionarea afacerilor agricole. Acesta va oferi o gamă largă de oportunități de formare a fermelor pentru fermieri, cu experiență diverse și aspirații personale/ profesionale diferite.

Obiective faza 2:
1. Segmentul de distribuție a legumelor va continua în intervalul 2021-2022 după faza pilot prin vânzarea unei varietăți de legume și alte produse proaspete către supermarketurile Carrefour din orașul Iași și regiunea Nord-Est a României prin extinderea graduala a numarului de fermieri și cantitati livrate către retail de la 10 fermieri în primul an pana la 100 de fermieri în anul 2.
2. Programul de pregătire agricola va fi axat pe programul produse pentru ferma, care va permite par-ticipanților să producă în primul rând produse alimentare pentru piața comercială. La toate nivelurile de pregătire, CMSC va oferi ateliere educaționale de grup și consultări individuale în domenii precum strategiile de producție a culturilor, siguranța alimentelor, gestionarea financiară și evidența și comer-cializarea.

FDAgri.ro

Reunim educația, sprijinul financiar, tehnologia agricolă și modele de afaceri care pot fi adaptate pentru a crește accesul la piață și pentru a sprijini colaborarea dintre fermierii locali.

Contact

Sos. Pipera nr. 42, Globalworth Plaza, etj. 1, Bucuresti, Sector 2